Este tanar, are casa, e tehnologizat, are studii superioare si un apetit deosebit pentru informatie – acesta ar fi, conform studiului demografic efectuat de www.trafic.ro in perioada mai-iunie 2010, profilul cititorului Vinul.ro. Din felul in care isi planifica viitoarele cheltuieli si din tiparul actualelor preferinte de achizitie reiese ca a fost afectat de criza, dar nu intr-o masura prea mare.
Astfel, categoriile de varsta care compun majoritatea cititorilor Vinul.ro sunt: 20 – 24 ani – 24,71%, 25 – 29 ani – 19,80%, 30 – 34 ani – 15,55%, 34 – 39 ani – 8,67% si 40 – 49 ani – 14,57%. {i, chiar daca se considera ca alegerea vinului intr-un restaurant este responsabilitatea barbatului, 61,7% dintre accesari provin din randul doamnelor, si doar 38,3% din cel al domnilor.
Fara nici un fel de surprize, 97% dintre cititori au resedinta in Romania, predominant zone cu un comert de vin civilizat: Bucuresti (35,5%), Brasov (3,9%), Cluj (5%), Constanta (5,3%), Galati (3,2%), Iasi (7,18), Timis (3,9%).
Din punct de vedere al educatiei, din nou, nici o surpriza: 42,11% au absolvit o facultate, iar 20% au si studii postuniversitare. Dintre cei 24% dintre respondenti care au spus ca ultima forma de invatamant absolvita este liceul, 19% sunt studenti, ceea ce inseamna ca un total de 81% (!) dintre cititori au sau vor termina studii superioare.
Din punct de punct de vedere al profesiei, repartitia pe categorii este relativ echilibrata intre toate zonele, cu varfuri in randul angajatilor cu munca de birou (21%) si a specialistilor salariati cu studii superioare (16,12%). Veniturile, tinand cont de media scazuta de varsta a cititorilor, sunt medii – 41% dintre cititori castiga intre 1000 si 3000 de lei pe luna. Cu toate acestea, in 67% dintre cazuri, al doilea venit din gospodarie este mai mare decat cel al respondentilor, deci bugete pentru vin ar exista… Mai ales ca 70% nu au nici un copil in intretinere.
In ceea ce priveste accesul la tehnologie, remarcabila este cresterea accesarilor de pe telefonul mobil (10,17% dintre respondenti au folosit telefonul pentru a citi articolele Vinul.ro). In topul preferintelor ramane, totusi, desktop-ul (77,97%), urmat de laptop (41,53%). Frecventa utilizarii Internetului este enorma: 94% dintre respondenti acceseaza reteaua cel putin o data pe zi. Tinta preferata sunt informatiile (ziare si reviste online – 79,2%) si comunitatile virtuale (LinkedIn, Hi5, Facebook – 50,88%), dar si pentru comert electronic (41,8%), Internet banking (30,53%) si site-uri cu locuri de munca (45%). Domeniile care prezinta cel mai mult interes sunt medicina, sanatatea si alimentatia (52,91%), evenimentele si stirile despre Romania (52,61%), turism si vacante (44,39%), bucatarie si retete culinare (40,36%).
One thought on “Vinul.ro – cititori „connaisseuri”, cu educatie”
Comments are closed.
asa da 🙂 sugerez ca respectivul chestionar sa exista si in varianta tiparita a revistei.