VINARIUM – România pe harta de interes a vinului în estul Europei

Cel mai mare concurs din sud-estul Europei, singurul derulat sub o dublă certificare – relevantă atât pentru producătorii înscriși, cât și pentru publicul consumator și pentru achizitorii interesați: acesta a fost, pe scurt, mesajul transmis presei de către CEO-ul competiției internaționale de vinuri VINARIUM, Cătălin Păduraru, cu ocazia conferinței derulate în 19 martie la restaurantul La Mama Muzeul Țăranului Român. El a subliniat că înscrierile (care anul acesta se închid la 25 aprilie) sunt totodată o cheie de acces către piață pentru vinurile care obțin medalii, datorită faptului că e vorba de o competiție cu juriu compus majoritar din evaluatori străini și la care aproape o jumătate dintre probe provin din străinătate și care beneficiază de verificare și de girul Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV, organism interguvernamental al țărilor producătoare) și VINOFED (Federația Marilor Concursuri Internaționale de Vin). Nu în ultimul rând, a arătat Păduraru, parteneriatul cu Federația Internațională a Scriitorilor și Jurnaliștilor de Vin (FIJEV) este un atu pentru vinurile care obțin medalii speciale din partea acestor instituții.

Publicitate
Uleiuri

Un concurs internațional de vinuri e, de fapt, mai mult decât o simplă ierarhizare a unor vinuri

„VINARIUM este nu doar un concurs de vinuri, ci înseamnă atenție publică internațională îndreptată spre România și cărți publicate spre beneficiul pieței locale, și cursuri oferite, și o arhivă cuprinzătoare a evoluțiilor cramelor și probelor înscrise începând din 2011, de când se păstrează arhiva electronică completă a competiției – care acum va putea fi accesată și filtrată prin intermediul unui asistent de Inteligență Artificială special antrenat să extragă, să sintetizeze și să extrapoleze date relevante„, a arătat Cătălin Păduraru. El a mai vorbit despre șansa pe care vinul autohton – și nu în ultimul rând un astfel de concurs, care generează o astfel de atenție și o astfel de promovare – o oferă pentru deschiderea și perfecționarea de noi afaceri în mediul rural și nu numai. Nu e vorba doar de export, nu e vorba doar de vânzarea în retail, e o șansă pentru sporul demografic și pentru repopularea mediului rural cu oameni care să lucreze în crame, pensiuni, restaurante și în altfel de servicii din jurul viticulturii și vinificației – asta poate însemna vinul românesc și toate acțiunile care îl promovează, a declarat Păduraru. El a mai afirmat că VINARIUM nu doar că urmează trendurile marilor concursuri internaționale din punct de vedere al rigorii, ci uneori le anticipează – așa cum a fost cazul cu proiectul de evaluare la distanță din pandemie, cu extragerea de neurofeedback prin captatorii de unde cerebrale purtați de o parte dintre jurați și, acum, prin antrenarea Inteligenței Artificiale. „Prin intermediul juraților străini participanți la evaluări, România ajunge să apară în lucrări internaționale de referință”, a mai arătat CEO-ul Vinarium.