Cosmin Zaharia
Promotiile produselor alimentare italienesti din magazinele real, – cresc vanzarile acestora de 4 ori pe timpul celor doua saptamani de oferte, prilejuite de Ziua Nationala a Republicii Italiene, cu a carei ocazie se desfasoara „Festivalul Italian” – o serie de evenimente ce include si degustari si prezentari de vinuri in restaurantele cu specific italian.
„Sper sa avem acelasi succes ca la editia precedenta cand vanzarile au crescut de patru ori pe timpul acestei campanii de promovare. Chiar si dupa incheierea campaniei vanzarile produselor italienesti au continuat sa creasca cu aproximativ 15%”, a spus in conferinta de deschidere, de miercuri, 3 iunie, directorul Institutului Italian de Comert Exterior Bucuresti (ICE), Mario Iaccarino. Prezent la inaugurarea promotiilor real, – din cadrul „Festivalului Italian”, Ambasadorul Italiei la Bucuresti, E.S. Mario Cospito a declarat ca aceasta initiativa este o actiune menita sa ofere mai multa vizibilitate produselor agroalimentare „Made in Italy” pe piata din Romania.
Din datele oferite de ICE, schimburile economice pe segmentul agroalimentar dintre Romania si Italia s-au ridicat in 2009 la 709,2 milioane de euro. Romania importand produse in valoare totala de 226,4 milioane euro. Din valoarea totala de produse importate, producatorii italieni de vinuri au exportat in Romania produse in valoare de 3,5 milioane de euro. Specialistul real,- wine&spirits Oana Borse a precizat pentru Vinul.Ro ca vinul italian este reprezentat pe rafturile real,- Vitan prin aproximativ 35 de sortimente din care 65% sunt vinuri rosii.
Intre 3 si 16 iunie ICE si real,- Hypermaket demareaza doua saptamani de promotii la produsele alimentare „Made in Italy”. Evenimentul se afla la ce-a de-a doua editie si se desfasoara in cadrul lunii de „Festival Italian”. Acesta este organizat sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucuresti, iar actiunile cu caracter comercial sunt organizate de catre ICE.