Facebook, din ce in ce mai atractiv pentru industria vinului

Retelele de socializare devin din ce in ce mai atractive pentru companiile care activeaza in industria vinului, potrivit unui studiu citat de Reuters Life.

Publicitate
Excursii

In cadrul studiului, realizat de catre Wine Industry Financial Symposium Group si University of California-Davis, au fost chestionati 109 producatori de vinuri, retaileri si distribuitori din California, 80% dintre acestia declarand ca si-au creat conturi pe reteaua Facebook. In 2009, doar 46% dintre respondenti declarau ca folosesc retelele de socializare, pentru a-si promova produsele. Potrivit sondajului, 64% dintre cei chestionati folosesc Twitter, comparativ cu 21% in 2009, iar mai mult de jumatate dintre acestia detin un blog de companie. In timp ce retelele de socializare precum Facebook si Twitter sunt folosite mai mult in scop comercial, blogurile reprezinta o modalitate eficienta pentru promovare dar si pentru captarea feed-backului de la consumatori. Realizatorii studiului au precizat ca „mirajul” retelelor de socializare in randul companiilor din lumea vinului reprezinta unul dintre efectele recesiunii economice.

Rezultatelor acestui studiu creioneaza efectele devastatoare ale crizei economice asupra industriei vitivinicole, doua treimi dintre cei care au raspuns la intrebari precizand ca in ultimii doi ani au operat scaderi de preturi, inregistrand profituri mult mai mici, sau si-au concediat angajatii. Pentru a sublinia starea in care se afla industria vinului dupa doi ani de recesiune, autorul materialului publicat de Reuters Life citeaza si alte studii despre consumul de vin realizate in ultima vreme. Potrivit acestora, 95% dintre consumatorii de vinuri declara ca in ultimii doi ani s-au orientat catre produsele mai ieftine sau cu un raport pret-calitate decent. De asemenea, consumatorii au devenit mult mai interesati de ratingurile date vinurilor, lucru considerat de experti ca fiind un lucru benefic. Studiile citate de Reuters Life mai arata ca producatorii de vinuri sunt destul de optimisti in ceea ce priveste termenul iesirii din criza, majoritatea declarand ca profiturile vor incepe sa creasca in maximul trei ani.

Publicitate
IPPU