IAȘI, 19-20 noiembrie 2024: „Cupa importatorilor de vin” EUROSOMMELIER România, prima ediție

PRIMUL concurs de vinuri românești cu premii acordate de către importatori din mai multe țări va avea loc în perioada 19-20 noiembrie 2024, la Iași – în avanpremiera Festivalului “Vin la cultură”. Potrivit organizatorilor – Școala Europeană de Somelieri, filiala din România – competiția a fost inițiată de către doi absolvenți români ai cursurilor Eurosomelier, din Brazilia și Germania, și a fost imediat îmbrățișată de către directorul Școlii și de alți absolvenți care se ocupă cu importuri de nișă și cu promovarea vinurilor în țările de reședință și care doresc să aleagă produsele cele mai valoroase cu ajutorul cărora să construiască afaceri specifice, care să pună accentul pe calitatea și identitatea distinctă românească. Potrivit lui Marian Timofti, directorul competiției, vor fi evaluate numai vinuri monovarietale și asamblaje din soiuri românești.

Vinurile românești vor fi evaluate de importatori din Germania, Finlanda, Italia, Brazilia și Japonia

“Este în primul rând un concurs al soiurilor românești, pe acestea – toate! – vrem să le facem cât mai cunoscute și să le punem cât mai bine în valoare. Vom încerca să aducem alături de evaluatorii din străinătate și specialiști români care să poate răspunde cu explicații pertinente la orice curiozitate și să poată furniza argumente care să ușureze vânzarea. Deja avem confirmate participări din Germania, Finlanda, Italia, Brazilia și Japonia – români trăind în străinătate – și am mai lansat și alte invitații la care așteptăm răspunsuri. Dar această competiție are, evident, și o valoare de promovare pentru piața internă – este un instrument valoros de marketing și un mesaj de încredere adresat consumatorilor români, având în vedere pregătirea, investițiile și implicarea personală nemijlocită a juraților în acest domeniu”, afirmă Marian Timofti, directorul concursului. El a mai subliniat că înscrierile sunt deschise oricărui producător român interesat de export, inclusiv celor mai mici, având în vedere că importatorii prezenți nu sunt neapărat interesați de volume mari de export, cât de calitate.

Publicitate
Excursii

În ceea ce ne privește pe noi, cei de la Vinul.ro, susținem această competiție inclusiv ca parte a conceptului WeAreRomania / YOU ARE WELCOME!, considerând că orice evaluare profesionistă, independentă și echidistantă a vinurilor românești – mai ales una făcută de către importatori dornici să promoveze în străinătate vinuri de nișă de la noi din țară – contribuie la imaginea generală a vinului românesc și oferă șansa reprezentării individualizate și credibile a unor vinuri produse chiar și în loturi mici, care nu s-ar încadra în mod obișnuit în țintele marilor lanțuri de retail. Rezultatele unei astfel de competiții pot constitui un portofoliu suficient de diversificat și de atrăgător pentru consumatorii cei mai avizați din țările de destinație. Iar faptul că această competiție prefațează Festivalul „Vin la cultură”, la care toți ieșenii sunt invitați, e de natură să contribuie la educarea gusturilor și la promovarea valorilor românești, în general.