Cu publicitarii, la o degustare omorata pe raft

degustare-vinulro-splendid-mediaPentru ca presa si publicitatea traiesc simbiotic, si pentru ca primii oameni carora trebuie sa li se adreseze jurnalistul de vin sunt chiar oamenii de langa el, echipa Vinul.Ro a descins, la mijlocul lui Cuptor (s-a potrivit bine numele popular cu temperaturile din iulie…) la sediul Splendid Media – firma de publicitate care administreaza portofoliul online al revistei noastre. Evident, inarmati cu pahare, tirbusoane si cutii pline de vin bine racit.

Publicitate
Excursii

Zeita inspiratiei nu a tinut, insa, foarte tare cu noi, iar degustarea, inceputa sub auspiciile lui „racoros, de vara”, s-a transformat, destul de repede, din pacate, in genul de experiment care ne face sa fantasmam la sporuri de toxicitate. Degustare – dezgustare, cum o mai poreclim noi prin redactie.

degustare-vinulro-splendid-media7Ne gandisem ca, la ce caldura e pe-afara, un soi sprintenel s-ar potrivi bine. Ne-am oprit asupra Fetestii Albe, pentru ca degustarea din acest soi pe care o avusesem in urma cu vreo doua luni iesise cam „pe linia de plutire”, nici prea-prea, nici foarte-foarte, cu vreo 5-6 vinuri peste medie, vreo 6- 7 medii, curatele si, evident, cu nelipsitele 5-6 non-vinuri, pe care ne gandeam sa le aratam ca exemplu de „asa nu!”.

Publicitate

Din pacate, au trecut doua luni de „stat la raft”, iar grija nemasurabila a vanzatorilor fata de vin a reusit sa transforme 14 probe dintre cele 19 selectionate in adevarate borsuri, zemuri si ceaiuri fermentate. (Va cam imaginati cat de rau a fost, daca am folosit aceste expresii in loc de „au suferit degradari biologice si transformari majore organoleptice”).

Trei vinuri au iesit curat la fata: Domeniul Coroanei Segarcea 2009, Vinul Cavalerului 2009 si Prahova Valley 2009, la care se adauga un Castel Jidvei 2000 dulce, numarat separat pentru ca face parte din vinurile „de colectie”.

degustare-vinulro-splendid-media4Au dezamagit, tulburat si deranjat profund simturile urmatoarele vinuri: Valeverde 2009 (Cramele Halewood), Varful cu dor 2006 (Oenoterra), Chateau Arthur 2006 (SERVE, exclusiv pt Carrefour), Pasarea Maiastra 2008 (Domeniile Urlati), Vita Romaneasca 2008 (Domeniile Dealu Mare – Urlati), Feteasca alba Jidvei 2007, Feteasca Alba 2006 (Domeniile Sahateni), Varful cu Dor 2008 (Oenoterra), Feteasca alba Domeniile Urlati 2006, Feteasca alba Budureasca 2007, Feteasca alba Pietroasa 2006, Feteasca alba Bucium (fara an), Feteasca alba Cotnari (fara an), Feteasca alba Divin 2006 (Domeniile Sahateni) si Feteasca alba Vintage (Vinexpress).

degustare-vinulro-splendid-media5Pentru cele mai multe dintre vinurile de mai sus nu exista calificative. Printre ele au existat, ce-i drept, si cateva vinuri care pornisera pe drumul spre consumator, destul de evident, ca vinuri bune, corecte, insa erau complet distruse fie de timpul scurs de la lansare, fie de conditiile de depozitare. Chiar si vinurile care au fost bine cotate pierdusera semnificativ puncte, fata de degustarea organizata de Vinul.Ro la inceputul verii. Sa ai o audienta cu relativ putine cunostinte despre vin si sa obtii atatea note minime cate am numarat noi dupa degustare este absolut rusinos, si pentru producatori, si pentru retaileri. Vinuri oxidate, arome de balta, licori care nici macar n-au trecut pe langa struguri (unul dintre vinuri parea facut din ceai de tei si musetel, cu zahar si bomboane Cip, si apoi fiert si lasat la fermentat) – toate acestea fac parte din masa enorma de vinuri care nu ar trebui sa ajunga vreodata pe vreo masa. Este un loc comun expresia „Feteasca alba este un soi fara multa personalitate, dar foarte delicat”. Si atunci, ce cauta sticle vechi de 4-5 ani pe raft? Pisica pe care si-o tot arunca producatorii, distribuitorii si vanzatorii a murit de mult. Consumatorului i-a ramas duhoarea.