In Franta, berea nu e la putere. Cu un consum anual de 30 de litri pe cap de locuitor, Franta este pe ultimul loc in Europa din acest punct de vedere, mult in spatele vecinilor belgieni (85 de litri) sau a cehilor, lideri detasati cu un consum de 149 de litri pe cap de locuitor in fiecare an. Dar tot Franta are o traditie recunoscuta in materie de producere a berii, care se trage de pe vremea galilor. Exact pe aceasta traditie se bazeaza producatorii de bere artizanala, care anunta ca vor sa relanseze consumul de bere cu personalitate. Dar nu oricum, ci urmand un model de succes, cel al vinului. Intr-un materiel AFP, preluat de lejournalduvin.com, se arata ca in planul de resuscitare a berii traditionale franceze se iau in calcul deschiderea de magazine si baruri specializate, asortari gastronomice, ateliere de degustare si, nu in ultimul rand, promovarea agresiva a terroir-ului berii. Deja cei aproape 500 de mici producatori de bere din Franta, aflati in competitie deschisa cu marile grupari industriale, au repurtat primele victorii, cum ar fi un titlu de bere a lunii, obinut anul trecut in New York de Christian Bourganel, un berar din Ardeche. Insa fanii adevaratei beri nu se multumesc cu atat, desi recunosc ca le va fi greu sa convinga consumatorul obisnuit ca o bere buna poate inlocui traditionalul vin la o masa, cat de sofisticata ar fi ea. Totusi, si in acest caz s-au facut progrese, AFP oferindu-l ca exemplu pe Simon Thillou, proprietarul uneia dintre primele crame cu bere din Paris, „Cave a bulles”, care organizeaza lunar degustari de bere si care a gasit deja cateva produse care se asorteza perfect cu foie gras sau cu ciocolata.