Bar Master Competition la JW Marriott

Cea de a treia etapa a concursului de barmani Bar Master Competiton, organizat de Food & Bar Magazine, in parteneriat cu Tullamore Dew, Nespresso, Kissinger Comp si Pepsi X – The Energy Cola si supervizat de Exquiste Bar Solutions, s-a desfasurat aseara (26 septembrie 2007) la restaurantul Champions din JW Marriott Grand Hotel, intr-o atmosfera „incinsa”.

Publicitate
IWCB

Potrivit unui comunicat remis presei de organizatori, cei opt concurenti inscrisi la a treia etapa din liga Bar Master Competiton au avut de trecut aseara doua probe: Mixology si Working & Exhibition Flair. Chiar daca barmanii si-au exersat de mii de ori miscarile si rutinele de concurs, presiunea salii si lumina reflectoarelor au facut ca emotiile sa fie evidente. Insa incurajarile si scandarile “galeriilor” i-au facut pe concurenti sa treaca peste ezitari si peste momentele grele.

In prima proba, cea de Mixology, fiecare concurent a trebuit sa prepare in cinci minute o bautura dupa o reteta proprie, in trei exemplare. Juriul a punctat reteta si ingredientele folosite, tehnicitatea, aplicarea corecta a metodelor si tehnicilor de bar, folosirea corecta a paharelor, instrumentelor de bar si a ingredientelor, precum si creativitatea retetei. Punctajele au fost definitivate prin adaugarea punctelor date de gustul si aspectul finale.

Publicitate
IPPU

Jonglerii de bar

Spiritele si spirtoasele s-au incins la a doua proba, cea de Working & Exhibition Flair. Barmanii au avut de preparat doua bauturi in cinci minute, folosind tehnici de flair (jonglerii de bar). De data aceasta, criteriile de departajare au fost tehnicitatea si varietatea (dificultate, numar de instrumente si sticle folosite), creativitatea si originalitatea (stil personal, miscari originale, nerepetarea miscarilor), prezenta scenica (interactiunea cu sala si reactia publicului) si impresia generala (cursivitate, legatura dintre miscari, tehnici, ritm, muzica). Juriul a depunctat stropirile, scaparile, turnarile incorecte, spargerile sau bauturile preparate incorect.

In final, juriul Bar Master Competition, din care au facut parte Marius Gogoasa si Costin Bucur (reprezentati Exquisite Bar Solutions) si Costin Gogoasa (rezident Elements), au desemnat ordinea câstigatorilor, dupa cum urmeaza:
Locul I – Ionut Ivanov (400 euro)
Locul II – Adrian Caradeanu (300 euro)
Locul III – Claudiu Campo (200 euro)

“Noi am inteles rolul pe care publicatia Food & Bar Magazine il joaca in dezvoltarea barurilor si cluburilor din România si de aceea anul trecut am demarat aceasta liga dedicata barmanilor. Era nevoie de o intrecere corecta si dificila, in care barmanii sa poata concura si câstiga experienta si, evident, premii. Sunt bucuros ca am reusit sa transformam acest concurs intr-unul din cele mai importante repere ale bartendingului românesc”, a declarat Tiberiu Fueriu, redactor-sef al Food & Bar Magazine, organizatorul acestui concurs.

Programul competitional al Bar Master Competition prevede organizarea a patru etape zonale, urmate de o finala. Primele trei etape s-au desfasurat la Mamaia, Timisoara si Bucuresti, iar ultima va fi organizata luna viitoare, la Sibiu. Marea finala in care se vor califica cei mai buni 15 barmani, va avea loc in luna noiembrie la Bucuresti. Suma totala a premiilor puse in joc este de 10.150 de euro.

Pentru mai multe informatii privind clasamentele si regulamentul de concurs accesati www.foodandbar.ro

Food & Bar Magazine (www.foodandbar.ro) este o revista business-to-business, dedicata managerilor si specialistilor din sectorul horeca. Fondata in aprilie 2005, publicatia s-a impus pe piata media ca revista tendintelor in restaurante si baruri.
Food & Bar Magazine face parte din Business Publishing Group, care mai editeaza publicatiile de specialitate Piata, Pharma Business si Finacial Director.