Retailerii americani au primit, in primele luni ale acestui an, confirmarea ca vinurile argentiniene au depasit stadiul de capriciu sau curiozitate, devenind un adevarat trend pe piata SUA. In primul semestru, Argentina a vandut pe piata americana vinuri in valoare de 102 milioane de dolari, in timp ce principalul competitor sud-american, Chile, a vandut de doar 89 de milioane.
In procente, exporturile Argentinei catre piata americana au crescut cu 23,1% fata de primele sase luni ale lui 2009, in timp ce exporturile din Chile au scazut cu 6,1%. In plus, rata medie anuala de crestere in intervalul 2003-2008 a fost de 8,3% pentru Chile si de 28,6% pentru Argentina.
Chiar la inceputul acestui an, situatia de pe piata s-a rasturnat, mai ales din cauza efectelor conexe ale cutremurului din Chile – porturile chiliene fiind inchise in perioada aprilie – mai. Astfel, in perioada ianuarie – aprilie, Chile avea o cota de piata de 7,4%, in timp ce Argentina ajunsese la 6,6%. Dupa cutremur, Argentina a ajuns la 7,3%, in timp ce Chile a scazut la 6,4%. Mai mult decat atat, pretul mediu per litru este mai mare pentru vinul argentinian (4,12$) decat pentru cel chilian (3,51$).
In prezent, cea mai rapida crestere o au vinurile produse din soiul Malbec, care reprezinta 76% din totalul exporturilor de vinuri argentiniene imbuteliate. Sunt semne, insa, ca piata va incepe rapid sa se diversifice, Torrontes gasindu-si tot mai des loc pe mesele americanilor, comenteaza analistii de la winesur.com, citand oficiali ai TGIC Importers Inc, unul dintre jucatorii importanti pe piata SUA.